Jag ska lära mig sticka

Nu är jag i gång med ett en tanke jag haft i många år...   Jag ska lära mig sticka.
Nu tänker ni kanske "Men varför ska du lära dig sticka?"   Och ja, jag förstår er. haha Men det är så att jag har haft en tyg påse med garn och stickningspinnar elelr va de heter sen jag var liten. Fick den av mamma dör att för de första använde hon den inte och för de andra höll jag alltid på att pyssla och greja, och ja garn är väll alltid bra till nått när man pysslar när man är liten.  Och har haft en tanke att lära mig det, för har man alla grejer som behövs, ja då ska man fan kunna å tycker jag. ;)


Så jag började nyss att kika på internett sidor hur man lär sig. Är i gång lite. Proffs? -Nej! haha Följ mig och se om jag lyckas lära mig och göra något snyggt. Man vet aldrig hur det slutar.







Just ja, glömde tala om hur det gick med allt jag vela göra i dag. (Lisan nedanför)
Jag han med nästan allt. En sak blev dock halv gjord    ... "Plocka i hop i lägenheten"  Började nämligen plocka i hop, men fastnade framför tv "Unga mödrar"  Riktigt bra pogram. I dag var det en tjej som gick i 9:an och var gravid. Sjlv tycker jag att hon var långt, långt, långt i från mogen för att ha barn. För det första välldigt ung ålder, tror inte man kan ha mognat så mycket för att vara mogen för barn.  Sen berättade hon att hon hade lov nu. Och berättade vad hon gjorde under lovet. Hon tittade mest på tv och tog de lungt, rökte lite och kanske åt. Hallå?! - Det hörs lång väg att hon inte är mogen! sitter och röker och kollar på tv käkar och vill inte göra något.  Hon är ung än, och borde vara det ett tag till. Hon kommer aldrig mer kunna sitta där hela veckan och bara röka och titta på tv.  (och för de andra tycker jag inte man röker när man är gravid!"  Nej, hon förstår nog inte hur mycket hennes liv kommer att förändras. Man får väll bara önska henne ett stort lycka till i hopp om att hon kommer inse vad som komma skall och att hon då mognar.

 


Kommentarer
Postat av: kamilla

Hejsan ! är allt bra?:)

2009-10-27 @ 21:40:53
URL: http://kaamilas.blogg.se/
Postat av: mona

Men shit vilken jobbig tjej ! Fy såna människor ska man bara radera fort från sitt liv tycker jag!



Roligt att du börja sticka, jag lärde mig de av min mormor när jag var typ 10år! Hehe :D

2009-10-28 @ 15:32:15
URL: http://ex0tiiiic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn?
Bli i håg kommen?

URL/Bloggadress:

Uppskattar din åsikt

Trackback
RSS 2.0